تهران نارا نوین

قطعات و تجهیزات ماشین های اداری

تهران نارا نوین

قطعات و تجهیزات ماشین های اداری

تعمیرات اسکنر اچ پی

تعمیرات اسکنر اچ پی

تعمیرات اسکنر اچ پی در این مرکز بر اساس استانداردهای جهانی و اصول طرح شده از سوی شرکت سازنده انجام می پذیرد.

برخی از استانداردهای مذکور عبارترند از :

استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر که بالاترین سطح سازگاری را با اسکنرهای اچ پی دارا هستند. همکاری با
کارشناسان و مهندسان متخصص. بکارگیری جدیدترین متدها و روش های تعمیر که کارآمد بودن آنها پس از آزمون و
خطاهای بسیار به اثبات رسیده است. ضمانت و گارانتی تمامی خدمات و تعمیرات اسکنر اچ پی و …. .

ماشین های اداری که این روزها کاربردشان به خانه ها نیز کشیده شده است، انواع و نسخه های مختلفی دارند که هر
کدام برای کاربری های عمومی یا تخصصی روانه ی بازار گشته اند. اسکنرهای اچ پی را میتوان در این میان از
محصولات پرکاربرد و حیاتی به شمار آورد. این اسکنرها نیز انواع مختلفی دارند و هر روزه با پیشرفت و دگرگونی
بسیاری روبرو میشوند. از این رو تهران نارا نوین بخش بزرگی از فعالیت خود را در حوزه های مختلفی نظیر فروش
و تعمیر، به اسکنرهای اچ پی اختصاص داده است .

مرکز تهران نارا نوین به تشکیل کادر ویژه ی فروش، میتواند تمامی نیازهای مشتریان را پاسخگو باشد و با ارائه ی مشاوره ی
قوی، این عزیزان را در راستای انتخاب محصول مناسب یاری کند. تهران نارا نوین ، در حوزه ی اصلی تعمیر
و عیب یابی نیز، فعالیت بسیار زیادی دارد. تمامی خدمات و سرویس های این نمایندگی از عیب یابی گرفته تا تعمیر و
ترمیم اسکنرهای اچ پی ، با بالاترین سطح از کیفیت، ارائه خواهد شد. برای کسب اعتماد و رضایت هر چه بیشتر
کاربران، تمامی این سرویس ها با گارانتی و ضمانت نامه ی کتبی همراه است .

 اسکنر اچ پی

بخش اعظمی از فعالیت تهران نارا نوین به پشتیبانی از انواع اسکنرهای این کمپانی اختصاص دارد. این ماشین ها، به
دلیل حساسیت بالایی که در ساختارشان وجود دارد، ممکن است در طول مدت فعالیت خود، با مشکلات مختلفی روبرو
شوند. این مشکلات در حوزه های متفاوتی مورد بررسی قرار میگیرند که همکاران ما در بخش های مختلف سایت به آن
ها اشاره های مفصلی داشته اند. آن چه در این خصوص حائز اهمیت است، برخورداری از سرویس های پشتیبانی
استاندارد و قابل اعتماد است .
تهران نارا نوین ، ضمن برخورداری از تمامی امتیازات و ویژگی ها، از تجهیزات تخصصی گرفته تا کارشناسان
و متخصصان زبده، قادر است تمامی مشکلات جزیی و کلی در عملکرد اسکنرهای اچ پی را در سریع ترین زمان ممکن
شناسایی و مرتفع سازد. کاربران اسکنرهای اچ پی ، با مراجعه به تهران نارا نوین، میتوانند از بالاترین
سطح استاندارد خدمات پشتیبانی بهره مند گردند.

منبع: تهران نارا نوین

ابعاد کاغذ عکس پرینترهای جوهر افشان

معرفی ابعاد کاغذ عکاسی پرینترهای جوهر افشان

کاغذهای عکاسی بسیار متنوع هستند .برای پرینت عکس های با کیفیت در گستره وسیعی از کاربردها، از پرینت و تولید عکس برای استفاده در آلبوم های عکس گرفته، تا کارت های تبریک حاوی تصویر به کار می روند.کاغذهای عکاسی در ابعاد متنوعی تولید می شوند تا پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران باشند. انتخاب ابعاد مناسب کاغذ عکاسی برای موفقیت پروژه امری ضروری است. همچنین این موضوع باعث جلوگیری از هدر رفتن کاغذ و هزینه های دیگر می شود.در این مقاله به سایز های کاغذ عکس و نام های متداول سایز های کاغذ عکس- انواع پوشش کاغذ عکس-ارتباط پوشش کاغذ عکس و چاپ مطلوب و... اشاره میشود.

پوشش کاغذ عکس

“کاغذ عکس” می تواند دارای انواع پوشش های گوناگونی برای چاپ با وضوح بالا در اندازه های مختلف باشد. این کاغذ ها طوری طراحی شده اند تا برای دریافت جوهر مرطوب به صورت کنترل شده مناسب باشند.انواع پوشش کاغذ عکس بدین صورت است تا از پخش شدن جوهر و ایجاد لکه بر روی سطح کاغذ جلوگیری کنند. همچنین خصوصیات کاغذ را برای چاپ یک عکس با کیفیت ارتقا دهند.

لایه گیرنده (که معمولاً دارای حفرات میکروسکوپی یا روکش شده هستند) نه تنها از عملکرد جوهر جلوگیری نمی کنند. بلکه باعث می شوند. کاغذ بتواند مقدار بسیار زیادی جوهر را بدون اشباع شدن به خود جذب کند. پرینت تصاویر با کیفیت خوب روی کاغذ های معمولی (کاغذ های عادی بین 80 گرم تا 90 گرم) باعث می شود. جوهر به لایه بدون روکش نفوذ میکند. نتیجه کار بسیار ضعیف و بی کیفیت خواهد بود.


کاغذهای عکاسی در ابعاد بسیاری موجود می باشند، تا با وظیفه ای که برای آن طراحی شده اند مطابقت کنند. محبوب ترین این کاغذها بر اساس ابعاد به ترتیب از کوچک به بزرگ عبارت اند از:

سایز های کاغذ عکس

10 در 15 سانتی متر:

این ابعاد همچنین با نام 6 در 4 شناخته می شوند. این کاغذهای عکاسی معمولا با نام کارت عکس نیز در بازار به فروش می رسند. این کاغذها معمولا با هدف پرینت عکس هایی که بدون نیاز به برش وارد آلبوم عکاسی می شوند به کار می روند. پرینت بر روی کاغذهای با این ابعاد اقتصادی، منجر به کاهش هدر رفت و دور ریز کاغذ می شود. این اندازه، در واقع ابعاد استاندارد برای لابراتوارهای عکاسی است. همچنین کوچکترین اندازه عکسی است که آلبوم های عکاسی برای آن طراحی شده اند.

13 در 18 سانتی متر:

این ابعاد عکس که معمولا با نام 7 در 5 شناخته می شود، کمی از استاندارد قبلی بزرگتر هستند. این سایز از کاغذ عکاسی نیز با هدف ساخت آلبوم های عکس تولید می شوند. با استفاده از آنها دیگر نیازی نیست قسمتی از کاغذ با پوشش با کیفیت را بریده و دور بریزید و هزینه اضافه پرداخت کنید. این اندازه نیز یکی از ابعاد استاندارد لابراتور های عکاسی است .

یک شماره بزرگتر از کاغذهای  10 در 15 می باشد. همچنین آلبومهای عکس نیز با در نظر گرفتن چنین ابعادی برای عکس ساخته می شوند.

A5:

این کاغذها، نصف مساحت کاغذ A4 هستند که همه ما با آن آشنایی داریم، و از اندازه استاندارد کاغذ قبلی بزرگتر می باشند. از این کاغذ معمولا برای ساخت کارت های دعوت استفاده می شود. با تا کردن بزرگترین بعد این کاغذ از وسط، کاغذ با ابعاد A6 به دست می آید.

A4:

اینها، معمول ترین ابعاد کاغذ عکاسی هستند . برای کاربردهای گوناگونی استفاده می شوند؛ از عکس های بزرگ گرفته، تا کاغذ های ارائه کنفرانس، بروشور و پرینت عکس. ابعاد کاغذ A4، دوبرابر کاغذ A5 قبلی است.

A3:

این استاندارد، دو برابر ابعاد یک ورق A4 می باشد، و برای کارهای حرفه ای از آن استفاده می شود، چرا که به پرینتری نیاز دارند که بتواند بر روی کاغذ A3 پرینت بگیرد. کاغذهای عکاسی A3، کاربردهای گوناگونی همچون ساخت تقویم، چاپ مطالب کنفرانس ها و پرینت تصاویر و عکس ها دارند.

A3 پلاس:

این کاغذها معمولا با نام A3+ یا A3 بزرگ شناخته می شوند. اندازه دقیق این کاغذها، بسته به تولید کننده آنها می تواند متفاوت باشد، اما محبوبترین این ابعاد، 330 در 483 میلی متر می باشد. این ابعاد کاغذ، معمولا مورد استفاده طراحان گرافیک، پرینترهای حرفه ای، برای داشتن حاشیه اطمینانی از اینکه پس از برش حاشیه های کاغذ، به ابعاد A3 استاندارد می رسند. این کاغذها برای پرینت نیاز به پرینتر مخصوص A3+ دارند، چرا که یک پرینتر عادی A3، توان پرینت بر روی آنها را ندارد.

نکاتی که باید به آن توجه کنید:

در موارد مصرفی توسط کابران خانگی، محبوب ترین ابعاد کاغذهای عکاسی، 10 در 15 سانتی متر، 13 در 18 سانتی متر، A5 و A4 هستند. اگر می خواهید یک تصویر را روی کاغذ A3 پرینت بگیرید، ابتدا مطمئن شوید که پرینترتان توان پرینت بر روی این ابعاد را دارد.

در آخر، اطمینان حاصل کنید که در درایور پرینتر کاغذ عکستان، ابعاد کاغذ مورد استفاده را به درستی انتخاب کرده اید. تمام پرینترهای امروزی، قابلیت پرینت بر کاغذ با ابعاد 10 در 15 سانتی متر، 13 در 18 سانتی متر، A5 و A4 را دارند. اما برای ابعاد A3 و A3 پلاس، باید از قابلیت پرینترتان برای چاپ با این ابعاد اطمینان حاصل کنید.

منبع:tehran-nara.ir

تفاوت بین کاغذ عادی و کاغذ عکس

توضیحاتی در مورد تفاوت بین کاغذ عادی و کاغذ عکس
تفاوت بین کاغذ عادی و کاغذ عکس

همه ما حداقل یک بار سعی کرده ایم تا یک تصویر با کیفیت بالا را روی یک کاغذ ساده پرینت کنیم. هرچند تصویر روی کاغذ چاپ می شود، اما نتایج به احتمال زیاد چندان با کیفیت نبوده است. دلیل این امر نیز مربوط به تفاوت بین ساختار کاغذهای ساده و کاغذ عکس (مخصوص چاپ عکس) است. در این مقاله به تفاوت کاغذ عکس و کاغذ ساده خواهیم پرداخت.

کاغذ پرینت ساده بدون پوشش است، به این معنی که هنگام چاپ تصاویر اشباع، سطح کاغذ نمی تواند تمام جوهر را در خود نگاه دارد، به همین خاطر، جوهر به سمت دیگر کاغذ نفوذ می کند. در نتیجه، شما در پایان کار اشکال موج مانندی خواهید داشت . عکس پرینت شده جذابیت لازم را ندارد.

علاوه بر این، عدم وجود روکش باعث می شود که جوهر عکس پرینت گرفته شده دوام چندانی روی کاغذ نداشته باشد. سبک بودن کاغذ (به طور متوسط 70 تا 80 گرم) نیز منجر به کاهش جلوه و زیبایی آن می شود. این کاغذها طوری طراحی شده اند تا متون ساده را در خود جای دهند. یا از آنها به عنوان کاغذ کپی استفاده شود، نه سطحی برای چاپ عکس. اگر یک تصویر را بر روی یکی از این کاغذها پرینت بگیرید، به این خاطر که ویژگی نگه دارندگی ندارد، به سرعت زرد و بی کیفیت می‌شود.

انواع کاغذ های عکس

از طرف دیگر، کاغذهای عکس نیز خود به دو نوع اصلی تقسیم می شوند. یک نوع دارای یک پوشش محافظ است . به طور معمول دارای دارای درجه کیفی بالاتری است. نوع دیگر کاغذ بدون لایه محافظ است که در آن، لایه دریافت کننده جوهر در تماس مستقیم با کاغذ قرار دارد. از دومی معمولاً برای چاپ تصاویر مات با رزولوشن بالا استفاده می شود. معمولا کاغذهای بدون روکش از کیفیت پایینتری نسبت به انواع روکش دار میکروسکوپی برخوردارند.

کاغذ عکس روکش دار

لایه محافظ روی کاغذ روکش دار، برای جلوگیری از نفوذ جوهر به سمت دیگر کاغذ تعبیه شده اند؛ این امر منجر به دوام بالاتر عکس می شود. روکش، درواقع لایه نازکی از پلی اتیلن است که هر دو سمت کاغذ را می پوشاند. در یک سمت کاغذ نیز، یک پوشش دریافت کننده جوهر میکروسکوپی قرار دارد.

لایه ای که در دنیای حرفه ای این صنعت به آن لایه دریافت کننده می گویند، دارای روکش پخش (cast coated) و منافذ میکروسکوپی است.

روکش پخش (cast coating) : کاغذ های عکس عادی، از لایه روکش پخش دریافت کننده استفاده می کنند. وقتی از جوهر های pigment inks بر روی سطح استفاده می شود، جوهر روی سطح می نشیند. اما زمانی که از جوهر جوهرهای dye based استفاده می شود. به خوبی در کاغذ نفوذ می کند. بنابراین در مواردی که از جوهر های سنگین pigment ink مانند Epson DuraBrite استفاده می شود، اگر روی عکس تازه پرینت گرفته شده را دست بزنیم. امکان دارد عکس دارای لکه شود. نسل های جدیدتر کاغذهای عکس اروپایی سازگاری بیشتری با pigment ink دارند، اما همچنان از کیفیت کاغذهای عکس با منافذ میکروسکوپی برخوردار نیستند.

به دلیل پروسه cast coating، این عکسها تنها با ظاهر درخشان و براق تهیه می شوند. این کاغذها با جوهرهای dye inks سازگاری فوق العاده ای دارند، اما با pigment inks چندان خوب عمل نمی کنند.

منافذ میکروسکوپی و نانو : این نوع لایه دریافت کننده، برای پوشش کاغذهای با کیفیت بسیار بالایی استفاده می شود، که دوام و تمایز رنگها اولویت بالایی دارند. برخلاف روکش پخش که جوهر بر سطح کاغذ قرار می گیرد، در این مورد در حفرات میکروسکوپی نفوذ می کند و منجر به خشک شدن آن بلافاصله پس از اتمام پرینت می گردد. این نوع از کاغذ عکس، در تمام انواع کاغذهای براق، ساتین (satin) و مروارید (pearl) موجود است . با هر دو نوع جوهر dye و pigment inks به خوبی کار می کند.

منبع :tehran-nara.ir

چاپ دورو چیست؟

چاپ دورو (Duplex) چیست؟

پرینترها به طور عمده ویژگی ها و تنظیمات گوناگونی دارند که به کابران اجازه می دهند خروجی چاپ پرینتر را مطابق میل خود تغییر دهند یا مصرف مواد اولیه مانند کاغذ را کمتر کنند. چاپ دو رو یکی از این ویژگی هاست، و معمولا ً در قسمت تنظیمات پرینترهای اداری یافت می شود.

چاپ دورو به چه معناست؟

به طور خلاصه می توان گفت، چاپ دو رو یعنی چاپ بر هر دو سمت ورقه کاغذ. در مقام مقایسه، اگر بخواهیم فرآیند چاپ مورد نظر را با چاپ عادی (simplex) انجام دهیم، چاپ دو رو منجر به بهره وری بیشتر و کاهش هزینه ها می گردد.

چاپ دورو چطور کار می کند؟

معمول ترین روش انجام چاپ دو رو، به وسیله یک دوبلکسور (duplexer) تک موتوره انجام می شود. وظیفه دوبلکسور، برگرداندن ورقه کاغذ به صورت اتوماتیک پس از چاپ روی یک سمت کاغذ است؛ سپس کاغذ را به صورت پشت و رو به دستگاه بر می گرداند.

چاپ دورو چه زمانی اختراع شد؟

اولین پرینتر با این قابلیت به صورتی که ما امروزه می شناسیم، به سال 1987 باز می گردد. پیشگام چنین پروژه ای، گروهی از مهندسین ژاپنی بودند. حق ثبت این اختراع، به صورت انحصاری در اختیار کمپانی Ricoh قرار داشت، که قصد داشت کارایی و بهینه بودن صنعت چاپ را به وسیله آن دگرگون کند.

امروزه، این تکنولوژی در تمام صنعت چاپ دنیا گسترده شده و باید گفت اکثر پرینتر های لیزری امروزه این تکنولوژی را در خود دارند.

فواید چاپ دورو چیست؟

اصلی ترین فایده چاپ دو رو، صرفه جویی 50 درصدی در مصرف کاغذ است. با استفاده از هر دو وجه ورقه کاغذ، مصرف کاغذ نصف شده در حالی که پرونده ای با نصف حجم آن در حالت عادی خواهیم داشت.

مصرف انرژی دستگاه پرینتر نیز کاهش می یابد، چرا که دستگاه در حالت عادی باید پروسه چاپ را روی دو ورق کاغذ اجرا کند، در حالی که در چاپ دو رو باید این فرآیند روی یک ورق کاغذ انجام شود. چاپ دو رو یکی از ساده ترین روش هایی است که دفتر یا اداره شما می تواند به کمک آن دور ریز اضافی را کم کرده و به اهداف محیط زیستی خود برسد.

چطور می توانم چاپ دورو بگیرم؟

فعال کردن حالت چاپ دورو، آنقدرها که به نظر می آید مشکل نیست.

  • ابتدا روی فایل و سپس روی گزینه پرینت کلیک کنید.
  • از منوی کشویی، پرینتری که می خواهید از آن استفاده کنید را انتخاب کنید.
  • گزینه چاپ دو رو را فعال کنید، این گزینه شاید به صورت” print on both sides” نوشته شده باشد. این موضوع به شرکت سازنده دستگاه پرینترتان بر می گردد.
  • روی عبارت پرینت کلیک کنید و چاپ دو رو انجام می گیرد.

بهترین پرینتر دورو کدام است؟

خریداران امروزی، برای خرید پرینترهای با این قابلیت انتخاب های بسیاری در مقابل خود دارند. می توان گفت تقریباً تمامی تولید کنندگان مطرح حوزه پرینت، کیفیت پرینتر های با این قابلیت را به درجه بسیار خوبی رسانده اند.

منبع:تهران نارا نوین

خطاهای پرینتر M570dn

خطاهای پرینتر M570dn و معانی آنها

قبل از باز کردن پرینتر HP M570dn و اقدام به تعویض قطعات آن، لازم است تا حتماً گزارش رویداد را بررسی کنید تا بدانید کدام قطعات خراب شده و نیاز به تعمیر دارند. بدین منظور در این مقاله انواع  و دلایل بروز خطاهای پرینتر m570dn گرد آوری شده است. در صورت بروز هر گونه مشکل از هر گونه اقدام خودسرانه در تعمیر دستگاه خود بپرهیزید مسیولان فنی و تعمیرکاران زبده تهران نارا نوین آماده ارایه خدمات هم در زمینه انواع پرینتر اعم از تعمیر پرینتر های لیزری و جوهری - تعمیر دستگاه کپی و به طور کلی تعمیر انواع تجهیزات اداری است.

نحوه چاپ گزارش رویداد پرینتر:

ابتدا مطمئن شوید که محصول در حالت درست و آماده قرار دارد.
در صفحه کنترل محصول، دکمه Setup را لمس کنید.
علامت فلش سمت چپ را انتخاب کرده و سپس سریعا دکمه لغو را لمس کنید.
با این کار محصول به حالت اولیه Ready برمی گردد. برای باز کردن منوها نیز می توانید دکمه Setup را لمس کنید.
در مرجله بعد منوی خدمات ثانویه را انتخاب کنید.
آخرین منویی که باید انتخاب شود نیز منوی Service Reports می باشد.
بعد از آن باید گزینه گزارش خطا (Error Report) را لمس کنید.
نحوه نمایش گزارش رویداد:

برای مشاهده گزارش رویداد از طریق رایانه می توانید از HP Device Toolbox استفاده کنید. برای این کار روی دکمه Start کلیک کرده و سپس گزینه Programs را انتخاب کنید.

سپس روی گروه محصولات HP خود کلیک کرده و گزینه HP Device Toolbox را انتخاب کنید.

در مرحله آخر روی تب Home کلیک کرده و سپس گزینه Log Event را انتخاب کنید. با انجام این موارد، گزارش رویداد لیستی از تمام رویدادها و خطاهای مربوط به آن محصول را به شما نشان می دهد.

جدول زیر شامل کدهای لازم برای ورود به سیستم رویداد این محصول است که با پیام خطای صفحه کنترل پنل مطابقت دارد.


کد                                                                                                  توضیحات


13.0000                                                                                      خطای Paper Jam

20.0000                                                                                      پر شدن حافظه (Memory out)

21.0000                                                                                      انتخاب نادرست صفحه

41.2000                                                                                    Beam detect malfunction

41.3000                                                                                    ابعاد نادرست و غیرمنتظره

50.0000                                                                                    خطای فیوزر

50.1000                                                                                    خطای مربوط به دمای کم فیوزر

50.3000                                                                                    خطای مربوط به دمای بالا فیوزر

50.4000                                                                                     خطای مدار درایو فیوزر

51.0000                                                                                     Beam detect or laser error

52.0000                                                                                     خطای مربوط به موتور لیزر اسکنر

55.4000                                                                                    خطا هنگام برقراری ارتباط با موتور

57.0000                                                                                     خطای مربوط به موتور فن

57.0600                                                                                      خطای مربوط به موتور فن

منبع: Tehran-nara.ir