تهران نارا نوین

قطعات و تجهیزات ماشین های اداری

تهران نارا نوین

قطعات و تجهیزات ماشین های اداری

مشکلات رایج در پرینتر اچ پی لیزر جت

مشکلات رایج و راه حل آنها در پرینتر های اچ پی

با مطالعه مطلب زیر مشکلات اساسی پرینتر اچ پی را خواهید شناخت. همچنین میتوانید روشهای رفع مشکل پرینتر اچ پی و یا برخی خطاهای رایج مانند : خطای 79 پرینتر اچ پی  - مشکل گیر کردن یا پلیسه شدن کاغذ در پرینتر اچ پی -چاپ روی پاکت نامه را به شما معرفی خواهیم کرد.

برخی مشکلات ساده

برخی از این مشکلات بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند. که به دلیل ناآشنایی کاربران با فرآیند پرینت موجب میشد تا سیستم پرینتر را مختل کنند. اما این قبیل مشکلات به کاربر اجازه استفاده از پرینتر hp را تا زمان رفع کامل خطا نمیدهد. به طور مثال می‌توان به خطای گیر کردن کاغذ در پرینتر اشاره کرد و یا خطاهای مربوط به کارتریج hp .

نکته بسیار مهم و قابل توجه

با برطرف کردن چند مشکل ساده در پرینتر اچ پی خود را تعمیر کار تلقی نکنید.اجازه دهید در خصوص روشهای رفع مشکل پرینتر اچ پی افراد متخصص و دارای تجربه اقدام کنند .

اطلاعاتی مفید برای همه افراد

مطالعه این اطلاعات در خصوص رفع مشکلات اولیه پرینترهای hp و راه اندازی سریع دستگاه را به همه متخصصین و کارشناسان شبکه و آی تی در شرکت ها و یا سازمان ها، پیشنهاد می دهیم. گمان می کنیم این دانش می تواند استفاده قابل توجه ایی برای کاربران خانگی و  افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی برای تعمیر پرینتر خود و سرویسهای دوره ای پرداخت کنند میباشد.

پرینتر از یک ورودی بخصوص کاغذ پرینت نمی گیرد
Printer is not printing from the expected paper tray

اگر برای شما هم این مشکل به وجود آورده است که با فشردن دکمه پرینت دستور چاپ اجرا نمی شود .در واقع فقط پرینتر فقط از یک ورودی کاغذ بخصوص می توانند استفاده کنند. مطالعه مطالب زیر و راهکارهای ساده مشکل را برطرف کنید. علاوه به عدم پرداخت هزینه های مربوط به نیرو متخصص در سریع ترین زمان خطای پیشرو را برطرف کنید

بعد از پرینت باید دکمه روی پرینتر را زد

مشکل عدم چاپ از یک ورودی یا به مشکلات مربوط به کامپیوتر یا به خطاهای پرینتر بر می گردد. در کامپیوتر خود از طریق نرم افزاری که قصد ارسال دستور پرینت برای چاپگر اچ پی را دارد جستجو کنید. بررسی کنید که آیا ورودی کاغذ را به عنوان پیش فرض انتخاب کرده است یا خیر. برای این کار می توانید به مقاله انتخاب مخزن ورودی کاغذ در پرینتر اچ پی مراجعه کنید. روی پرینتر در بخش تنظیمات ورودی های کاغذ اندازه کاغذ صحیح را برای آن مخزن مورد نظر انتخاب کنید.  همچنین لازم است مطمئن شوید در سینی های پرینتر به اندازه کافی کاغذ وجود داشته باشد.

 نکشیدن کاغذ به درون پرینتر و یا کشیدن چند کاغذ به صورت همزمان به درون دستگاه
picks up all the paper from the manual feed or Miss pickup

در درون پرینترهای hp غلتک های کاغذ کش و یا پد های جدا کننده کاغذ وجود دارد. وظیفه کشیدن کاغذ به درون پرینتر و جلوگیری از ورود چند تاکاغذ به صورت همزمان به درون دستگاه را بر عهده دارد. هرگونه خرابی و یا ساییدگی برای هر یک از آنها می‌توانند موجب مشکل نکشیدن کاغذ یا کشیدن چند کاغذ به صورت همزمان به درون دستگاه مواجه شوید.اولین قدم انجام سرویسهای دوره ای و بررسی پرینتر اچ پی توسط کارشناسان است.بدین منظور کارشناسان تهران نارا نوین با تعویض و یا تعمیر غلطک های کاغذ کش و پد های جداکننده کاغذ از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید.

 نمایش خطای شماره ۷۹ در پرینتر hp
79 Error hp Printer

خطای شماره ۷۹ یکی از خطاهایی که در ارتباط با شبکه و سرویس‌های مربوط به پرینتر می باشد . بروز هرگونه مشکل و یا خطا در نوع ارتباط میان کامپیوتر و پرینتر موجب نمایش خطای شماره 79 یا service error در صفحه نمایش خواهد شد. برای برطرف کردن خطای 79 پرینتر اچ پی لازم است در ابتدا از منوی استارت وارد بخش کنترل پنلشوید. در قسمت پرینتر ها بررسی کنید که آیا برای پرینتر مورد نظر دستور پرینت متوقف شده است یا خیر.

همچنین بروز مشکل در قطعات داخلی پرینتر مثل RAM یا درگاه ارتباطی USb و Ethernet نیز می‌تواند موجب نمایش خطای 79 پرینتر اچ پی شود لذا اگر به پرینتر قطعه جدیدی اضافه کرده‌اید پیشنهاد می شود تا در اولین قدم آن را از دستگاه جدا کرده و اجازه دهید تا پرینتر به شکل اولیه و به حالت تنظیمات کارخانه دستورات چاپ را اجرا کند
اگر موفق رفع مشکل خطای ۷۹ در پرینتر اچ پی نشدید حتما با مرکزتهران نارا نوین و یا افراد کارشناس و متخصص در این زمینه تماسبگیرید. تا نسبت به رفع مشکل خطای شماره ۷۹ اقدام کنند.

 مشکل چاپ روی پاکت نامه
Trouble printing onto envelopes

پرینت روی پاکت های نامه توسط پرینتر های لیزری می تواند دلیل بروز بسیاری از مشکلات و خطاها در پرینتر شود علت این است که ضخامت کاغذهای نامه از کاغذ استاندارد تحریر بیشتر بوده و برای چاپ روی پاکت نامه لازم است تا چند لایه کاغذ ضخیم به صورت همزمان از درون پرینتر عبور کند این هر کس می تواند به سادگی به پرینتر آسیب زده و کاربر را با خطاها و مشکلات بسیاری مواجه کند

بر روی پاکت های نامه نواری چسبنده و حساس در مقابل حرارت وجود دارد که هنگام عبور از میان غلتک های پرس و فریزر به سادگی ضرب شده و درون دستگاه پخش می‌شوند.
پیشنهاد می شود تا برای چاپ مطالب و تصاویر بر روی پاکت نامه ترجیحم از پرینترهای جوهر افشان که قابلیت چاپ بر روی کاغذ های سنگین وزن را دارند استفاده کنید.

برای رفع هر گونه مشکلات موجود در دستگاه خود میتوانید از تیم مجرب و حرفه ای تهران نارا نوین بهره بگیرید. همچنین تیم پشتیبانی ما اماده ارایه خدمات به کاربران خود میباشد.  02188827729 - 02188140115 -02188140121 - 02188322381 - 02188304127
09123761288 موسوی    -    09123808184 نوری

منبع: تهران نارا نوین

رفع خطای شماره 50.4 پرینتر لیز جت اچ

خطای شماره 50.4

50.4 error message

خطای 50.4 چیست ؟

خطای شماره 50.4 در پرینترhp / خطای 50.4 پرینتر اچ پی/ ارور 50.4 پرینتر اچ پی / ارور 50.4 چاپگر اچ پی/ خطای 50.4 چاپگر اچ پی در حقیقت بروز مشکل در بخش برق ورودی است . ایرادهای مربوط به آن را بازگو میکند.

نکته مهم

پیشنهاد می شود اگر از سیم سیار و یا سه راهی برق استفاده میکنید حتما در اولین قدم برطرف شدن مشکل آن را از مدار خارج کنید. اجازه دهید تا پرینتر مستقیما به پریز برق شهری متصل گردد

اگر پرینتر اچ پی را در شرکت یا دفتر کارتان  قرار دارد. توجه داشته باشید که هرگز آن را مستقیماً به UPS متصل نکنید ، در حقیقت یک پرینتر لیزری هرگز نباید به UPS متصل شده باشد .زیرا میزان برق مصرفی توسط پرینتر در لحظه چاپ بسیار بالا است. این عمل می تواند به سادگی به UPS آسیب وارد کند. موجب بروز خطای شماره 50.4 در پرینترhp میگردد.

چنانچه با اتصال مستقیم پرینتر به برق شهری همچنان با مشکل خطای شماره 50.4 مواجه شدید حتما دستگاه را در اولین فرصت به افراد متخصص و مراکز معتبر در خصوص رفع و تعمیر پرینتر اچ پی ارائه کنید.

برای رفع هر گونه مشکلات موجود در دستگاه خود میتوانید از تیم مجرب و حرفه ای تهران نارا نوین بهره بگیرید. همچنین تیم پشتیبانی ما اماده ارایه خدمات به کاربران خود میباشد.  02188827729 - 02188140115 -02188140121 - 02188322381 - 02188304127

09123761288 موسوی    -    09123808184 نوری

منبع: تهران نارا نوین

چرا مطالب و تصاویر پرینت شده بر روی کاغذ به سادگی با انگشت از روی آن پاک می شود؟

مطالب و تصاویر از روی کاغذ پاک می شوند

Toner does not stay on the paper

آیا به سادگی می توانید مطالب و تصاویر چاپ شده بر روی کاغذ را با انگشت از روی آن پاک کنید ؟

بنابراین باید دریافت که در قسمت فیوزر دستگاه مشکل اساسی وجود دارد. لازم است تا نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید . در حقیقت مشکل پاک شدن مطالب و تصاویر چاپ شده بر روی کاغذ هنگامی رخ می دهد که هیتر و یا المنت درون فیوزر به اندازه کافی داغ نشود. یا غلتک های پرس در درون آن مقدار فشار لازم برای فشردن مطالب چاپ شده روی کاغذ را وارد نمی کنند.

دومین مسئله که می تواند موجب پاک شدن مطالب و تصاویر از روی کاغذ پس از چاپ گردد کیفیت تونر یا پودر درون کارتریج است . بطور مثال اگر کارتریجی برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار نگرفته باشد . یا در اصطلاح عامیانه تونر به دلیل گذر زمان فاسد شده باشد.  می تواند یکی از دلایل اساسی در بروز مشکل پاک شدن مطالب و تصاویر از روی کاغذ بعد از چاپ باشد

شارژ کارتریج با استفاده از پودر ارزان قیمت و بدون کیفیت میتواند یکی از دلایل مهم در مشکل پاک شدن مطالب چاپ شده باشد . بنابراین پیشنهاد می شود حتی اگر می‌خواهید برای صرفه جویی هزینه ها نسبت به شارژ کارتریج hp اقدام کنید . حتما از پودر با کیفیت استفاده کنید. یا آن را برای شارژ به افراد متخصص و با تجربه  تهران نارا نوین ارائه کنید.

برای رفع هر گونه مشکلات موجود در دستگاه خود میتوانید از تیم مجرب و حرفه ای تهران نارا نوین بهره بگیرید. همچنین تیم پشتیبانی ما اماده ارایه خدمات به کاربران خود میباشد.  02188827729 - 02188140115 -02188140121 - 02188322381 - 02188304127

09123761288 موسوی    -    09123808184 نوری

منبع:تهران نارا نوین

چرا پرینت ها تکرار میشوند ؟

تکرار مطالب چاپ شده در سطح کاغذ

Ghosting

تکرار مطالب در سطح کاغذ توسط بسیاری از کاربران عنوان می گردد. مطالب و یا تصاویر چاپ شده توسط پرینتر hp چند بار پیاپی روی صفحه کاغذ چاپ می شوند و یا به عبارت دیگر مطالب دارای سایه یا تکرار هستند.

چرا پرینت ها تکرار میشوند ؟

در حقیقت چند عامل میتواند دلیل این موضوع باشد

1- این یک مشکل ساده الکتریکی در درون پرینتر است . قسمت پاور یا های ولتاژ (High Voltage) به درستی عمل نمی کند. پودر منتقل شده از کارتریج بر روی درام به صورت کامل به کاغذ منتقل نمی شود . بنابراین با هر بار چرخش یک کپی کمرنگ تر از متن یا تصویر چاپ شده قبل را روی کاغذ پرینت می کند.

2- ممکن است این حالت به دلیل خرابی قطعات درون کارتریج رخ دهد .فرضا اگر از کارتریج های بدون کیفیت و یا ارزان قیمت استفاده می‌کنید. این احتمال وجود دارد که در طول دوره مصرف درام آسیب‌دیده و نتواند عملکرد صحیح و درستی داشته باشند .بنابراین مشکل تکرار مطالب چاپ شده در سطح کاغذ توسط پرینتر hp رخ می دهد.

توجه کنید که همه قطعات درون پرینتر و یا کارتریج برای تعداد مشخصی از چاپ و پرینت طراحی و تولید شده‌اند. بنابراین رعایت دوره مصرف و انجام سرویس دوره ای پرینتر اچ پی میتواند از بروز چنین خطاهایی جلوگیری کند. در نتیجه این مسیله کاربر را پیش از هر مشکلی نسبت به رفع آن هوشیار می کند. ضمناً کارتریج ها نیز از این قانون مستثنی نیست. استفاده از کارتریج های تقلبی و بدون کیفیت می‌تواند علاوه بر به وجود آوردن مشکلات سلامتی برای کاربر ، دستگاه را نیز با آسیب های اساسی و جدی تری مواجه کند.

3- عدم کارکرد صحیح فیوز و خراب شدن قطعات درون آن نیز باعت تکرار مطالب و تصاویر در هنگام پرینت میشود.

برای رفع هر گونه مشکلات موجود در دستگاه خود میتوانید از تیم مجرب و حرفه ای تهران نارا نوین بهره بگیرید. همچنین تیم پشتیبانی ما اماده ارایه خدمات به کاربران خود میباشد.  02188827729 - 02188140115 -02188140121 - 02188322381 - 02188304127

09123761288 موسوی    -    09123808184 نوری

منبع: تهران نارا نوین

دلایل تار بودن صفحات چاپ شده توسط پرینتر اچ پی

2- تار و یا ناخوانا بودن صفحات چاپ شده
Printed Pages are Fade

تار شدن صفحات چاپی در پرینتر اچ پی / پرینت کمرنگ در پرینتر / ناخوانا بودن پرینت در تمام صفحه و یا بخشی از آنبه دلیل وجود یکی از مشکلات زیر است. با بررسی موارد گفته شده و استفاده از راهکارهای هوشمندانه میتوانید به رفع اولیه این مشکل در پرینتر اچ پی اقدام کنید .در نتیجه از کیفیت پرینت بهتر و دقت بالاتری در خروجی تصاویر برخوردار شوید.

وضعیت کارتریج را بررسی کنید

اولین و ساده ترین مشکل در خصوص تار چاپ شدن صفحات توسط پرینتر مشکل تمام شدن شارژ کارتریج و نیاز به تعویض آن است .در حقیقت میزان پودر انتقال داده شده از کارتریج بر روی کاغذ کاهش پیدا کردهاست. در نتیجه آن صفحات چاپ شده توسط پرینتر اچ پی تار و یا ناخوانا خواهد بود ، این مشکل به دلیل عدم وجود پودر یا تونر به مقدار کافی در کارتریج است . با راه حلی ساده میتوانید برای مدت کوتاهی مشکل را کمتر کنید فقط کافیست باتکان دادن کارتریج بصورت افقی به تعداد چند صفحه دیگر از میزان تونر باقی ماده در کارتریج استفاده کنید . در نهایت این امر صفحاتی با کیفیت بهتر چاپ کنید.

بررسی حالت پرینت کمرنگ در پرینتر

پرینتر های اچ پی دارای قابلیت چاپ اقتصادی میباشند . در این حالت چاپگر خود را به محوی تنظیم میکند تا میزان کمتری از پودر را برای چاپ استفاده کند. بنابراین  بررسی کنید که به صورت ناخواسته و یا توسط فرد دیگری دستگاه در حالت چاپ اقتصادی یا Economode قرار نگرفته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعال بودن این حالت می توانید وضعیت پرینتر را مشاهده کنید. از تنظیمات آن پرینت بگیرید.

اگر کیفیت چاپ صفحات پایین است و یا صفحات پرینت شده توسط پرینتر اچ پی تار و یا ناخوانا می باشند بهتر است گزینه ی Economode را غیرفعال کنید.  یا آن را در حالت higher Quality قرار دهید.

لطفاً توجه داشته باشید عدم شارژ کارتریج و تهیه کارتریج های با کیفیت می تواند از بروز آسیب های جدی به پرینتر و سلامت افراد جلوگیری کزده و کیفیت چاپ بالایی را به کاربران از اولین روز استفاده تا آخرین روز نمایش دهد.

برای رفع هر گونه مشکلات موجود در دستگاه خود میتوانید از تیم مجرب و حرفه ای تهران نارا نوین بهره بگیرید. همچنین تیم پشتیبانی ما اماده ارایه خدمات به کاربران خود میباشد.  02188827729 - 02188140115 -02188140121 - 02188322381 - 02188304127

09123761288 موسوی    -    09123808184 نوری

منبع:تهران نارا نوین