تهران نارا نوین

قطعات و تجهیزات ماشین های اداری

تهران نارا نوین

قطعات و تجهیزات ماشین های اداری

سه عدد از بهترین دستگاه های کپی برای تجارت های کوچک

وقتی که صحبت از تکنولوژی جدید به میان می آید صاحبان تجارت دو دسته میشوند:

دسته اول – کسانی که شاد از ابزار ها و تکنولوژی های جدید شاد می شوند.

دسته دوم- کسانی که نگران هزینه و روش های نصب دستگاه میشوند.

بدون توجه به اینکه شما جزو کدام دسته از کاربران هستید. تهرا نارا نوین روش و رویکردی جدید برای از میان بردن این سردرگمی و نگرانی در انتخاب بهترین کپی بیزهاب مطلوبتان میشود. صرف زمان دو دقیقه ای در مطالعه ی این مقاله کمکتان خواهد کرد که دستگاه کپی بیزهاب مطلوب را با توجه به نیازتان انتخاب کنید. بدین گونه با صرفه جویی در تایم و هزینه قادر به انتخاب بهترین دستگاه کپی بیزهاب با توجه به نیاز خود خواهید بود.

  • دستگاه کپی کونیکا مینولتا bizhub C360i

این دستگاه برای تجارت هایی ماهانه اسناد زیادی چاپ میکنند مناسب است. این دستگاه چند منظوره با قابلیت ایجاد رمز برای هر Pdf و فایل امکان این را میدهد که افراد متفرقه به فایل شما دسترسی پیدا نکنند.شما میتوانید حداکثر 200 صفحه را در دقیقه توسط این دستگاه چاپ کنید.ظرفیت سینی کاغذ این دستگاه حداکثر 6,650 برگ است.بدین معنا که شما میتوانید بدون نیاز به پر کردن سینی کاغذ خود زمان طولانی اسناد خود را چاپ کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول کلیک کنید.

  • دستگاه کپی کونیکا مینولتا bizhub C287

این دستگاه چند کاره انتخابی اقتصادی است. دستگاه کپی بیزهاب bizhub C287 به شما کمک میکند تا به راحتی حجم کاری خود را چاپ کنید. دستگاه مذکور با طرز استفاده ساده سبب استفاده آسان برای تمامی کاربران میشود.این دستگاه مناسب برای کسب و کار های با چاپ و اسکن ماهانه کم تا متوسط گزینه ای ایده آل است.

  • دستگاه کپی کونیکا مینولتا bizhub C250i

اگر کسب و کار شما کارمند از راه دور است این دستگاه برایتان گزینه مطلوبی است.دستگاه کپی کونیکا مینولتا bizhub C250i کیفیتی و سرعت بالای هم در چاپ سیاه و سفید هم در رنگی تامین میکند.این دستگاه قابلیت های زیادی را هم در چاپ هم در اسکن از انواع دستگاه های تلفن ارایه میدهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول کلیک کنید.

منبع: تهران نارا نوین

مشکلات رایج کارتریج تونر

شایعترین خرابی کارتریج تونر معمولاً به دلیل مشکلات مربوط به واحد درام است

یکی از مشکلات رایج کارتریج تونر هنگامی است که درام کاتریج در شرایط مطلوبی نباشد. در این صورت در کیفیت چاپ اثر نامطلوب ایجاد میکند.این مقاله مشکلات رایج مربوط به کاتریج درام و تونر و نشانه های قابل بررسی ایجاد شده در کاغذ چاپ شده بررسی میشود. کاتریج تونر با کیفیت هیچ یک از نقض های بررسی شده زیر را نباید ایجاد کند. با این حال بسیاری از کاتریج تونر ها به سبب کیفیت پایین و قیمت ارزان یا تکنیک های ساختی عملکرد خوبی خروجی مطلوب نخواهند داشت.بار دیگر تاکید میکنیم اگر قصد خرید کاتریج تونر غیر اصلی دارید آن را از یک فروشگاه معتبر و بنام تهیه فرمایید.


 شایع ترین ایراد درام OPC

خطوط صاف و مستقیم که در تمام طول صفحه ایجاد میشود.

خطوط کاملا عمودی و بسیار که در طول صفحه است.درام خراشیده که معمولا به سبب مواد خارجی یا تونرروی وایپر بلید اتفاق می افتد و هنگام چرخش یک حلقه در اطاف درام را خراش میدهد.


نقاطی که با فواصل مساوی در صفحه تکرار می شوند

دلیل این مشکل وجود یک تراشه در سطح درام است.فاصله نقاط ایجاد شده در صفحه به محیط کاتریج درام بستگی دارد. در این صورت باید با یک پارچه لطیف و الکل سطح درام خود را تمیز کنید.

لکه های تونر در طول صفحه که با فواصل مساوی و عمودی از هم در صفحه چاپ شده قرار دارد.

ناشی از آسیب ایجاد شده از در معرض نور قرار گرفتن پوشش رویه درام است.فاصله لکه های ایجاد شده بستگی به  دور درام دارد. که فاصله لکه ها حدودا 4 برابر دور درام است. در معرض نور قرار گرفتن درام طی مرور زمان به آن آسیب خواهد رساند.

خطوط چاپ شده با فواصل یکسان در صفحه 
این مورد معمولا زمانی رخ میدهد که تیغه وایپر بلید در مقابل درام قرار بگیرد. گرما نیز میتواند سبب ایجاد این مشکل شود.
 
رد های خاسکتری پراکنده در سمت راست یا چپ صفحه

این مشکل به دلیل کاتریج درام فرسوده ایجاد میشود. و مشکل ایجاد شده نشان دهنده این است که پوشش یا فیلم کاتریج درام شروع به نازک شدن کرده است.

شایعترین دلایل خرابی تیغه بلید

دلیل ایراد های بعدی ایجاد شده در کاتریج تونر به دلیل مشکلی در وایپر بلید رخ میدهد.بعد از منتقل شدن تصویر از درام به کاغذ یا از درام به تسمه انتقال قبل از انتقال داده جدید به دستگاه تونر های اضافی در سطح درام باید تمیز شود. وظیفه وایپر بلید تمیز کردن و زدودن تونر های اضافی باقی مانده در سطح درام و انتقال آن به محل جمع شدن تونر های مصرف شده اضافی است.

بیش ترین دلیل خرابی وایپر بلید عبارتند از:

خطوط نازک در طول صفحه 

این مشکل به سبب بریدگی یا لغزش تیغه وایپر بلید رخ میدهدو در این صورت وایپر بلید قادر به جمع آوری و تمیز کردن تونر اضافی از سطح درام نخواهد بود.دلیل ثانویه این مشکل میتواند به علت بلید فرسوده رخ دهد.

 
صفحه چاپ شده خاکستری با تونر قابل مشاهده در روی درام

این مشکل به این علت رخ میدهد که بلید فشار کافی برای پاک کردن تونر اضافی روی درام را وارد نمیکند. تونر اضافی باقی مانده در سطح درام در چاپ بعدی روی   چاپ دیده میشود.دلیل این مشکل اغلب به  این دلیل رخ میدهد که بلید به طور درستی سر جایش قرار نگرفته است.این موضوع میتواند همچنین به دلیل قدیمی شدن وایپر بلید و کار کشیدن بیش از حد از آن رخ بدهد.وقتی تیغه بلید شما کهنه میشود قادر به ایجاد فشار کافی به درام برای پاک کردن تونر اضافی روی آن نخواهد بود. یکی از نشانه های وایپر بلید قدیمی پولی یورتان زرد شدن آن است.

خرابی مگنت رولر و دلایل آن

 .مگنت رولردر واقع یک غلتک آلومینیومی روکش دار است.با استفاده از جاذبه مغناطیسی تونر را از محفظه تونر به درام منتقل میکند. روکش هادی مگنت از مواد  .رسانای متفاوت تنها با هدف انتقال تونر ساخته شده است.بیشتر خرابی های مکنت به دلیل سایش و خراش روکش آن است. تونر به طور کلی خاصیت سایش ایجاد میکند.برای جلوگیری از فرسایش مگنت داکتر بلید استفاده میشود که تونر را به میزان یک دست ویک اندازه روی سطحش پخش کند.

شایع ترین علل خرابی مگنت رولر

چاپ کمرنگ

غلتک رولر فرسوده سبب ایجاد چاپ کمرنگ میشود. پوشش سیاه رویه مگنت رولر به مرور زمان از بین میرود.اگر روکش سیاه مگنت رولر نازک شود یا به صورت کامل از بین برود پوشش سیاه کمرنگ رویه یا حتی لایه آلومینیومی زیر آن نمایان میشود.در متون چاپی ساده این اشکالات چاپی نمایان نمیشود.

فضاهای خالی و سفید در متون چاپ شده

این امر به دلیل خراش مگنت رولر ایجاد میشود.به طور معمول یک یا دو خراش کوچک روی مگنت رولر مشکلی ایجاد نمیکند.با زیاد شدن تعداد خراش ها روی مگنت رولر تعداد فضاهای سفید در برگه چاپ شده زیاد تر میشود.این امر به ویژه زمانی رخ میدهد که خراش های ایجاد شده در یک موقعیت مکانی ایجاد شود.

چاپ متناوب

یک تماس با آستین مغناطیسی شارژ را از پرینتر به پوشش سیاه رسانا در سطح آستین مغناطیسی منتقل می کند. اگر مخاطب از شکل خم شده باشد ، بیش از حد بیش از حد گریس الکتریکی اعمال شده و یا به درستی نصب شده است ، می تواند صفحات سبک یا خالی (اغلب خالی) را چاپ کند.

فوم رول(رول شارژ)

فوم رول شارژ وارد شده به درام را کنترل میکند.در واقع فوم رول اساسا شارژ یکنواخت اولیه را به درام وارد میکند.در پایان شارژ باقی مانده را پاک میکند.این روند در نهایت یک چرخه نام میگیرد (هر دور چرخش درام یک چرخه نامیده میشود.) بدلیل نقش دوگانه فوم رول مشکلات شدیدی میتواند به دلیل فوم رول رخ بدهد.بیشتر این مشکلات در زمستان که سطح رطوبت هوا کمتر از تابستان است رخ میدهد.

شایع ترین خرابی های فوم رول(رول شارژ)

لکه تصادفی در صفحه

این لکه ها میتواند سیاه یا سفید باشد.دلیل این مطلب چسبیدن بیش از حد پودر به فوم رول است. در اثر چرخش رول که به اندازه دور فوم رول میباشد این لکه های سیاه و سفید در کاغذ تکرار میشود.

دولوپر

عملکرد دولوپر مانند مگنت رولر است. هر دو وظفیه انتقال تونر را از مخزن تونر به یونیت درام بر عهده دارند.عملکرد هر دو در واقع به یک شکل است و حتی در بعضی موارد هر دو با هم وظیفه انتقال پودر را روی کاغذ بر عهده دارند.

عمده ترین مشکلات دلوپر

چاپ کمرنگ

دولوپر قدیمی یا کثیف منجر به این پدیده در چاپ میشود. با گذشت زمان دولوپر کهنه میشود عوامل دیگری باعث خرابی و عملکرد نادرست دولوپر میشود:نظیر محیط زیست- فشار کافی وارد نکردن داکتر بلید- با کیفیت نبودن پودر

داکتر بلید

داکتر بلید مقدار تونر اعمال شده روی مگنت رولر و دولوپر را تنظیم میکند که از حد تعیین شده بیشتر نشود.داکتر بلیدی که به درستی سر جایش نصب نشود سبب چاپ کمرنگ میش 

 منبع: Tehran_nara.ir